Ervaringen van klanten

Samen aan de slag voor rust, ruimte en grip

Omdat ik moeite heb met plannen, overzicht en structuur aanbrengen is Irene mij een paar keer komen helpen.

Ik heb haar ervaren als een symphatieke, rustige, wijze en niet-oordelende vrouw.

Ze luistert en past haar tips op maat aan. Op zoek naar wat voor mij werkt.

Het belangrijkste wat ik heb geleerd: Meer overzicht krijgen in mijn chaotische hoofd door sommige dingen direct te doen, direct een plek te geven of direct weg te gooien.

Erg prettig en praktisch!

Bedankt Irene!

Monique uit Amersfoort

Ik wilde graag een professionaliseringsslag maken binnen mijn bedrijf. Irene heb ik gevraagd mij daarin te ondersteunen.

Samen met Irene ben ik aan slag gegaan om handiger en efficiënter te werken. Als eerste heel praktisch door een herinrichting van mijn computer systeem. Alles is nu snel te vinden en geordend. Hier heb ik dagelijks veel plezier van.

Langzamerhand zijn er meer werkzaamheden naar Irene gegaan. Zij heeft bijvoorbeeld de rust om bepaalde stukken te lezen / informatie te vergaren. Irene begeleidt ook onze intervisies en themabijeenkomsten. Daarnaast kan ik met een gerust hart op vakantie omdat zij een hele goede achterwacht is gebleken.
Inmiddels heeft Irene een goed beeld wat er binnen mijn bedrijf gebeurt. Waar de sterke kanten zitten en de valkuilen. Zij houdt mij scherp. Irene is veel meer mijn sparring partner geworden. Wat ik fijn vind is dat ze goed in de gaten heeft hoe ik zelf het beste tot mijn recht kom als ondernemer. Ze kijkt echt welke werkwijze en structuur bij me past.

Ik vond het best even lastig om helemaal transparant te zijn en mijn kwetsbare kant te laten zien. Als ondernemer maar ook als mens. Irene geeft veel vertrouwen waardoor dit goed gaat. Zo heb ik echt de professionaliseringsslag kunnen maken die ik wilde.

Irene is helemaal onderdeel van het team mensen waar ik mee werk. Ik kan me veel meer op de inhoud richten. Er is goed overzicht, zij kijkt mee, weet wat belangrijk is, welke doelen er gesteld zijn. Dat geeft mij rust. Zij geeft me op een heldere rustige wijze feedback en dat is een fijne samenwerking.

Ik ben blij dat ik mezelf destijds gegund heb om te gaan samenwerken. Het voelt prettig om te weten dat zij naast me staat.

Hilde Huisman van Hilde Huisman & Co uit Bussum

Irene heeft me geholpen en gecoacht om te organizen. Zij doet dit met grote betrokkenheid en door haar ‘down to earth’ manier van werken helpt ze echt over drempels heen te stappen. Ook steekt ze haar handen uit de mouwen zodat het opruimen en ‘weggooien’ een eenvoudige zaak wordt. Het is niet zwaar of moeilijk hierdoor, wat ik van te voren wel dacht. Super aanrader om Irene in te huren!

Antoinette van Reekum uit Utrecht

Irene Lancker zou mij komen helpen opruimen. Mijn werkkamer was onoverzichtelijk, zeg maar een bende. Over de rest van het huis kon ik niet eens helder nadenken.
Het leek mij prettig maar ook lastig, iemand zo midden in al je persoonlijke spullen. Ik werk al zo lang thuis dat werk en leven niet te scheiden zijn. Maar ik had wel dringend behoefte aan een beetje overzicht.

Zij was er, keek, luisterde en stelde vragen. Rustige, vriendelijke vragen op het grensgebied tussen feiten en plannen. Zo had ik er nooit naar gekeken. Ik zag vooral hardnekkige stapels, rommel met een reden.
Wat denk je hier in de toekomst mee te gaan doen? Houden of wegdoen. Dat was de kwestie. Aan veel stukken en spullen zat een emotioneel haakje. Irene trok nooit verder als het haakje nog weerstand bood.
Geleidelijk won zij mijn vertrouwen. Er waren geen gesloten lades meer. We konden beginnen aan de werkkamer van mijn echtgenote, twee jaar eerder overleden. Het mijnenveld der herinneringen. Spullen kunnen pijn doen.

Zij helpt meer dan zij weet door na afloop van een ochtend ploegen door een emotioneel beladen kast met versleten kleding alles wat wegkan mee te nemen richting kringloop. Wat een opluchting. Dit gaat over meer dan opruimen.
Irene heeft geen begrijpende woorden nodig om begrip te uiten. Zij maakt grote vragen kleiner, door ze op te splitsen, te doseren, door aan te pakken. Door die aanvraag voor een vergunning direct in te vullen en bij de gemeente even na te bellen of het zo goed is.
Is zij een organiser, een meedenker, een rouwbegeleider, een coach? In mijn geval allemaal. Zij weet beter dan ikzelf waarom ik dingen uitstel. Herinnert me soms aan m’n eigen voornemens, lachend, nooit als schooljuffrouw. Van Irene kan ik alles hebben.

Klant die anoniem wil blijven

Van alles te veel……. te veel boeken, te veel kleding, te veel sieraden, zelfs te veel vrienden…..

Deze verzuchting bracht mij in contact met Irene Lancker, professional organizer. Nooit geweten dat iemand daar zijn beroep van kan maken!

Na een plezierig (kosteloos) introductiegesprek zijn we in eerste instantie 2 uur aan de slag gegaan met mijn boekenkast. Na die twee uur zag het er heel anders uit. Veel lege plekken en boeken in dozen weg gedaan. Een heerlijk gevoel. Het ruimt gemakkelijker op als er iemand  meehelpt, zodat je niet verzandt in bespiegelingen, waardoor het niet opschiet. Wegdoen is een kunst!

De tweede sessie van 2 uur gold mijn kleedkamer/inloopkast. Dat was in de loop van de tijd een behoorlijke chaos geworden. Zakken met kleren weggedaan, kasten versjouwd. Schilder aan het werk gezet. Nieuwe vloerbedekking. De boekenkast wit geschilderd. Kasten teruggeplaatst. En na een paar weken was mijn “privé-winkeltje” klaar!

In eerste instantie schaamde ik me er een beetje voor dat ik iemand ervoor betaalde om met mijn troep aan de slag te gaan. Commentaar van vriendinnen: ik had je toch ook kunnen helpen? Maar de hulp van professional Irene is wezenlijk anders: geen commentaar, wel grote betrokkenheid en goede adviezen waarmee je verder kunt.

Het werkt heel therapeutisch. Kortom: voor iedereen aan te bevelen!

Ina uit Hilversum

Woensdag Wasdag

Vroeger was het leven overzichtelijk en eenvoudig. Woensdag wasdag, vrijdag gehaktdag, donderdag marktdag. Tegenwoordig drukt de fysieke omgeving de complexiteit en keuzestress uit, waarin we ons dagelijks een weg banen. Als we dan ook nog twee gezinnen gaan ontrafelen en daarna weer in andere samenstelling samenvoegen, is het hek van de dam. Ik kreeg nachtmerries waarin de chaos bezit nam van mijn persoonlijke leven.

Omdat je altijd op je pad krijgt, wat je nodig hebt, liep ik haar in between jobs letterlijk tegen het lijf. “Aangenaam, Irene Lancker, organizer”, stelde ze zichzelf voor nadat ik per ongeluk tegen haar was opgebotst in de lobby van een bioscoop. Ze straalde orde uit, maar vooral haar kordaatheid, de manier waarop ze mij de hand drukte en de wijze waarop ze met twee benen op de grond stond, overtuigde mij er van dat zij mijn redding zou zijn.

Ze is drie keer bij mij op het slagveld geweest, en het lijkt alsof ik de oorlog met rommel door haar wijze inzet en raad definitief heb gewonnen. Toen ze vandaag belde voor de evaluatie kon ik niet anders dan victorie blazen en de loftrompet afsteken. Ik zie haar nog zitten aan de keukentafel, vriendelijk en helemaal niet veroordelend. Ze dirigeerde mijn mopperende lief met vaste hand de keuken uit en vroeg mij waar mijn eerste prioriteit lag. De administratie, sprak ik uit en sleepte papier uit laden en kasten. Gestaag werkten we er samen doorheen.

Wat is je motto voor vandaag? vroeg ze, terwijl ik mij voor de honderdste keer afvroeg of ik al groene stroom heb, of ik naar een andere internet,tv en telefoon provider moest overstappen en wat ik moest met de wel 5% rente die werd aangeboden op een bepaalde bank. Eenvoudig en daarmee zinvol leven, was mijn antwoord. Ze stelde voor om elke beslissing over elk papiertje te toetsen aan dat motto en daar dan een besluit over te nemen. Ongeveer drie meter papier is die middag teruggebracht naar drie overzichtelijke mapjes van een paar centimeter.

Onze volgende ontmoeting pakten we het archief aan. Twintig jaar ervaring en kennis over training en opleiding ligt daar opgeslagen tussen absurde voorraden met hebbedingetjes en kleine sentimentele herinneringen. Mijn angst om iets kwijt te raken werd tot het uiterste getergd. Ze haalde bijvoorbeeld een vreemd doorzichtig buisje uit een berg dozen. “Wat is dit?”, en trok daarbij veelbetekenend een wenkbrauw op. “Nou”, legde ik uit, “er zit een magneetje aan en dat kun je dan op de ijskast plakken en er een bloemetje in stoppen”. “Waarom heb je daarvan 25 liggen?” was haar volgende vraag en de tweede wenkbrauw schoot omhoog. “Nou”, verantwoordde ik mezelf, “het was bedoeld als cadeautjes, om weg te geven, altijd handig”. “Hoe lang heb je dit dan al in huis?””…uhhh, dat moet nu 9 jaar zijn”. “Vergeef het jezelf”, beëindigde ze de discussie. Dat weggooien heb ik er in gehouden en elke keer als ik de deksel van de vuilnisbak open doe, mompel ik “weggeven of vergeven”.

De ordners en stapels met artikelen, de oude jaargangen van M&O en Harvard Business Review, ondanks de jaarlijks toegestuurde verzamelbanden, nooit verzameld. Hier strandde het eigen opruim initiatief altijd, want je oog kan zo maar vallen op een stuk tekst, die dan altijd nog actueel blijkt te zijn. Eén zin lezen…verdwijnen in al die slimmigheid…zo weer drie uur verder…”Heb je geen internet?”, vroeg ze. Jahaaa, maar…Ze begreep onmiddellijk dat we een nieuw motto nodig hadden om deze laatste middag samen te volbrengen. Plotseling zag ik het licht: “Niet meer bouwen op kennis van buiten, maar vertrouwen op wijsheid van binnen”. We hebben zes dozen met papier haar auto ingeladen. Ze heeft het zelf bij het oud-papier gebracht. Ik keek naar mijn opgeruimde kasten, beschouwde mijn vrije geest, ik was klaar voor mijn nieuwe bedrijf Companions for Change.

Veronica Waleson

Een aanrader!

Kort samengevat hebben de opruimsessies met Irene mij opgeleverd dat ik met meer ruimte, rust en vertrouwen mijn coachingsbedrijf ben gaan opzetten. Een concrete en praktische duw in de rug om dat wat altijd latent aanwezig was, door te pakken en afscheid te nemen van ‘het oude’. Wat dat betreft raad ik Lancker Organizing aan een ieder aan die in een veranderingsproces, dan wel in het begin ervan, zit. Lancker Organizing ondersteunt je in het proces om ‘het oude’ los te laten en dit praktisch om te zetten zodanig dat weer ruimte kan ontstaan voor ‘het nieuwe’.

Ik heb enkele opruimsessies met Irene gehad, waarbij we als doel hebben gesteld het materiaal aan (studie)boeken, archief, A4-mappen e.a. in de studeerkamer zodanig op te ruimen dat ruimte zou ontstaan voor ander materiaal. Mijn doel was om tijdens de periode waarin ik me tijdelijk van mijn huidig werk vrij had gemaakt, mijn eigen coachingsbedrijf op te zetten. Hiervoor was onder meer nodig dat ik materiaal vanuit mijn huidig en voorgaand werk zodanig zou reduceren dat ruimte ‘op de planken’ voor mijn coachingsbedrijf zou ontstaan.

Letterlijk en figuurlijk hebben we ruimte gecreëerd voor mijn eigen coachingsbedrijf in plaats van vast te blijven zitten aan het materiaal/oude patronen van mijn huidige werk. Fundamenteel van belang; want als deze ruimte niet was ontstaan, was ik nog full-time vast blijven zitten aan mijn huidige werk. Op dit moment (paar maanden later) kan ik met gerust hart de beslissing nemen om van een full-time baan terug te gaan naar een half dienstverband. Mijn coachingsbedrijf is goed gaan lopen en is op weg naar meer…

Wat ik als bijzonder heb ervaren, is dat we niet meteen als ‘gekken’ zijn gaan opruimen. Via een begeleide meditatie konden we ons innerlijk afstemmen op dat waar het echt in deze opruimsessies ging. Van daaruit zijn we aan het werk gegaan. Dit werkte heilzaam, omdat ik er als een berg tegenop zag. Wist niet goed waarmee te beginnen en door af te stemmen waar het echt om ging, kon ik zelf ook echt gaan.

We hebben meteen ‘het lastigste’ aangepakt, te weten het materiaal van mijn huidige werk waar ik al bijna 10 jaar ‘inzit’. Dat wil zeggen, zodanig inzit, dat ik zoveel materiaal had verzameld dat ik niet meer wist wat ik had. Irene heeft het heel praktisch aangepakt. Zij gaf mij de dozen + A4-mappen aan, waarvan ik het materiaal uitzocht op wat wel en niet weg kon. Het materiaal waarover ik twijfelde, legde ik voor aan Irene en meestal resulteerde dat tot wegdoen, dan wel een kleine kern ervan te bewaren. Voorts zorgde Irene voor het opbergen van het materiaal in de nieuwe A4-mappen, zodanig dat het weer zichtbaar werd wat ik ‘in huis had’. Het leuke hiervan was dat ik er achter kwam, wat een geweldig materiaal ik zelf al in huis had; was ik ‘gewoon’ vergeten. Dat werkte zeer stimulerend om door te gaan. Uiteindelijk zijn er aardig wat dozen naar de papierbak gegaan en 2 planken ontstaan voor het materiaal van mijn coachingsbedrijf.

Heerlijk om die planken met al mijn ‘inmiddels door de jaren heen ontstane’ coachingsmateriaal te mogen vullen! Voelde rijk!

Ellen uit Maartensdijk

Pin It on Pinterest